Monday 20 May 2013

Isu anak derhaka...

Assalamualaikum

Pasti ramai sedia maklum isu mengenai seorang pelakon yang dikatakan anak derhaka oleh ibunya, gara-gara penangan cinta pada si kekasih hati.semua pon dah tahu kan sape gerangan pelakon tu.mama pon malas nak tulis kat sini.cuma apa yang mama boleh katakan. ni antara yang terjadi pada zaman sekarang ni.

mama pon tak nak sebelah mane-mane pihak.sebab mama pon bukan ade pada kedudukan mereka.orang luar boleh buat macam-macam telahan.ape yang yang sebenar terjadi, hanya ALLAH saja yang Maha Mengetahui.dalam kes ni pada mama, baik lah si ibu dan si anak berjumpa dan selesaikan cara anak beranak.jangan babitkan orang luar.sama ada kekasih atau sesiape pon.

rasa yang mengeruhkan keadaan adalah, bila balas-membalas statement kat media.cukup-cukup lah.tugas wartawan ni mencari bahan bagi boom die punye rancangan atau majalah.lagi kontroversi lagi dieorang suke kan.naik rating ngko..huhuhu..nak cakap ape kan.dah tu kerja dieorang.dosa pahala tu semua kerja tuhan.sape lah kita nak pertikai semua tu.ALLAH lebih tahu.

mama ni pon bukan anak yang baik untuk nasihat orang.tapi pada mama cuba lapangkan dada dan cuba maafkan antara satu sama lain.mama pon adakala terkecik hati dengan mak sendiri.tapi mama cuba positif untuk terima tu sebagai godaan syaitan yang nak kite ni bertelagah antara satu sama lain.lagi-lagi bila kite ni satu family.memang kena banyak sabar dan bertolak ansur.

pada pelakon tu, jumpalah ibu tu.bawak berbincang dan jernihkan semula hubungan yang tengah tegang ni.soal kekasih hati tu, tolak ke tepi dulu.ingatlah sejenak pengorbanan susah senang ibu menjaga kita.kalau die marah maknanya dia sayang kite.jangan biarkan hati ibu tu terguris lagi.untuk si ibu, doakanlah yang terbaik untuk anak tu.doa biar die kembali kepangkuan seperti dulu.bila mama dah jadi ibu sekarang ni, barulah tahu camane perasaan seorang ibu.ingat hargailah ibu anda selagi die ade kat dunia ni.

No comments:

Post a Comment