Wednesday 16 July 2014

bila video dah jadi 'viral'

Salam Ramadhan

Kecoh lah sejak semalam pasal kat fb bila seorang wanita marahkan sorang pakcik ni bila kereta dia dilanggar.dah jadi 'viral' video tu.memang pantas betol orang malaysia ni kan.bab bab camni memang semua nak jadi no.1.lagi zaman dah makin canggih ni kan.apa yang nampak depan mata, dirakam pastu upload untuk dapatkan rating yang tinggi.dan ramai lah yang share sana sini.motiff???

Sebenarnya aku bukan lah nak sebelah mana mana pihak pon.yang pasti masing masing ada salah dia.pertama pakcik yang langgar kereta wanita ni.dia tak sengaja...kedua, wanita ni pon ada salah jugak.rasa tak perlu jadi begitu 'rude' bila bercakap dengan orang yang lebih tua.tak kira lah apa agama atau bangsa sekali pon.aku memang tak setuju dengan sikap begini.sepatutnya dia perlu lebih sabar dalam menghadapi  situasi begini.ketiga..salah si perakam video dan meng'upload' di internet.apa tujuan dia buat begitu sebenarnya??hanya dia jek yang tahu.

aku sebenarnya kesian jugak dengan wanita ni bila satu malaysia dok kutuk perangai dia.yup..aku tau siapa tak marah kan bila kereta yang baru dibeli kena langgar.mungkin dia bekerja keras untuk dapatkan kereta ni kan.tu yang rasa marah tak dapat dibendung lagi.tapi aku rasa dia patut lebih profesional.tak perlu menjerit jerit macam tu.kalau aku pon bila nampak orang tengking  bapak aku camtu pon aku bengang weii..

anggaplah ni sebagai satu dugaan di dalam bulan ramadhan ni.yang suka kutuk kutuk tu hentikan lah.belom kena kat batang hidung sendiri kan.boleh lah cakap macam macam.ambil ikhtibar dari perkara ni.sebelum buat sesuatu berfikirlah sebentar.kelak memakan diri sendiri.dan yang paling penting kalau nak buat apa apa di tempat awam, tengok lah kiri kanan dulu.orang sekarang ni memang suka cari salah orang.mana lah tau waktu korang tengah korek hidung sedap sedap...ada yang rakam.pastu masuk kan kat internat.tak naya nama nya tu.hahahaha...



 

No comments:

Post a Comment