Thursday 11 September 2014

Sedih dan gembira

Salam Jumaat

minggu ni adalah minggu yang penuh dengan suka duka.first aku nk mulakan yang duka dulu.ahad minggu lepas nenek sedara sebelah mak pergi menghadap Ilahi.dan keesokan hari nya iaitu pada ari isnin pagi, aku dapat panggilan telefon dari abang ku memberitahu yang nenek aku pula yang menghadap yang maha Esa.

berita yang cukup sedih bagi aku sekeluarga.ni mak pada abah aku.kiranya ni tahun terakhir kami beraya bersamanya.tapi dalam kesedihan tu aku dapat berbakti pada arwah buat kali terakhir.aku menyertai memandikan jenazah arwah nenek ku.ni pertama kali aku mandikan jenazah.Alhamdulillah semua urusan dipermudahkan.ramai sedara mara yang dekat dan jauh datang melawat arwah.Allah lebih sayangkan mereka berdua.al-fatiha untuk kedua-dua nenek ku.

okey berita yang gembira, esok satu2 nya adik lelaki ku akan menamatkan zaman bujang nya.betul lah orang kata, bila seorang dari keluarga kita Allah ambil mesti digantikan dengan yang baru.aku akan dapat adik ipar baru.Alhamdulillah...bakal adik ipar aku ni orang perak.jadi kami sekeluarga akan bertolak ke Perak awal pagi esok.doakan perjalanan kami pergi dan balik selamat.dan semua urusan berjalan lancar.insyallah..

walaupon penuh dengan suka duka, aku redha dengan setiap apa yang Allah dah tetapkan.aku cuma insan biasa yang masih banyak kurang dari yang lebih.semoga Allah sentiasa memberkati hidup aku sekeluarga.yang pergi kita titipkan doa agar mereka ini ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.amin.yang masih hidup ni teruskan hidup ke arah yang lebih baik dan menuju jalan yang direhdai Allah..

No comments:

Post a Comment