Wednesday 18 June 2014

Selamat Hati Lahir Aman Firas Ahmad Damai

Assalamualaikum

Rasanya macam dah lama tak bersiaran kat blog picisan ni.bukan apa, sibuk sikit..memandangkan arini tak berapa nak sibuk, dapatlah menaip dan post kat blog ni.ikutkan takda cerita yg best sangat nak share.balik-balik perihal diri sendiri jek lah.huhu..

okey sempena bulan jun ni jugak, anak kesayangan mama tu dah menginjak usia yg ke-2 tahun.aman firas ni lahir pada tanggal 17 jun 2012 bersamaan dengan 27 rejab 1433 hijrah dan bersamaan jugak dengan hari isra' mikraj.amek ngko mama letak semua kat situ.

memang pantas masa tu berlalu.sekarang ni anak mama pon dah makin membesar.next year boleh jadi abang ae.hehehe..Inshallah.kalau ada rezeki dari Yang Maha Kuasa.kita merancang Allah yg tentukan.

okey berbalik pada birthday boy tu, mama takda lah nak buat birthday party segala bagai tu.lom berkemampuan kot.lagipon kesuntukan masa.cuma kami anak beranak jek yang sambut.belikan aman ni 2 biji kek.kenapa banyak sangat kn.satu kitaorang potong kat rumah.yg lagi satu tu antar kat umah baby sitter.dapatlah aman makan dengan kawan-kawan.

kek tu mama beli dari kawan masa sekolah dulu.satu kek indulgence dan satu lagi rainbow kek.yg kat rumah kitaorang potong kek indulgence.serius sedap wei.aman pon makan berapa slice.yang kek rainbow tu tak tahu rasa dia camana.tapi tengok luar tu memang cantik.sampai papa pon nak potong dua-dua.ni birthday siapa??hihihi..

malam besday aman tu papa masakkan yang special untuk kami anak beranak.untuk papa dan mama, papa masak steak.sedap woooo....apa pasal laki aku terror giler masak.hahaha...untuk besday boy masak burger special dan hashbrown.betul tak eja dia macam tu.siap nak resepi sila pm.hahaha...

Untuk hadiah pulak papa dah belikan basikal a.k.a 'bashikan' atau 'bashiron'.ni panggilan yang aman bagi untuk basikal kesayangan nya.hahaha...apa-apa lah hai ank..kamu memang super lawak.suka buat mama gelak guling-guling..mentang-mentang dah reti cakap.ikut suka hati jek apa nak kuar dari mulut tu kan.

Lastly, doa mama dan pap untuk aman semoga menjadi anak yang soleh dan sentiasa dibawah lindungan Allah s.w.t. menjadi anak yang bijak dan membanggakan mama dan papa dan dapat berbakti pada agama, bangsa dan negara.Inshallah.tiada apa yang mama dapat berikan pada aman.cuma kasih dan sayang mama bersamamu wahai anak.semoga Allah akan memberkati kita sekeluarga jugak.I luv you sayang untill jannah.


Kek Rainbow..cantik kan..
kek indulgence..kek ni jek yang dapat potong kat rumah.ish..ish..:(

kali ni papa masak special untuk besday boy..
yang ni hadiah utk besday boy.basikal yang super cute.tapi bdk yg naik tu tak reti kayuh lg.huhu..

 

3 comments:

  1. as salam,

    sorry ganggu, akak nak bertanyakan pasal banglo di a famosa yang adik pernah duduk tu...boleh dapatkan no lot banglo tu tak?

    tengah survey2 banglo di sana

    thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam..

      Maaf lambat reply msj akak ni.dah lama tak bukak blog sebenarnya.
      alamak kak, sy terlupa pulak no lot villa yg sy duduk dulu.
      yg igt cuma villa d'faro.kalau akak no phone pon boleh.0193909154.

      harap dpt membantu akak

      terima kasih membaca blog saya

      Delete
  2. Wasalam..

    Maaf lambat reply msj akak ni.dah lama tak bukak blog sebenarnya.
    alamak kak, sy terlupa pulak no lot villa yg sy duduk dulu.
    yg igt cuma villa d'faro.kalau akak no phone pon boleh.0193909154.

    harap dpt membantu akak

    ReplyDelete